ZzzZzzZZzz

Vaknade med en katt på magen denna morgon, som så många andra dagar. Sedan kom min syster in och drog mig i tårna och tyckte att det var dags att kliva upp. Åt en tredjedels banan och borstade tänderna för att sedan möta Ida på stan. Känner mig fortfarande ganska nyvaken men det har nog att göra med att jag inte gjort mig i ordning. Lite smink skulle nog pigga upp mig.
Dessa fina vårdagar saknar jag min fyrbenta vän, likt en björn till storleken. Det var så skönt att ta en promenad med honom dagar som denna. Så idag känns det lite extra ensamt och tråkigt att han inte finns här denna vår. Men han och pappa tar nog hand om varandra där uppe :)
Jag har nu översatt en hel rapport som jag nog ska använda till att skriva min egna rapport. Tycker det är så svårt att förstå allt i en vetenskaplig rapport på engelska (det är tillräckligt svårt att förstå en sådan på svenska) så nu ska jag försöka piggna till och läsa igenom den. Sen är det bara att sätta sig och översätta nästa. Fy bubblan vad trött jag är på att plugga just nu. Lite sommar och ledighet på en strand skulle ju inte sitta fel. Då skulle jag nog få tillbaka motivationen igen.
Idag står skol och körkortsplugg på schemat samt matlagning och förhoppningsvis en sväng till Isabelle för att fika och fira henne då hon fyllde 20 igår!
Hoppas ni har en trevlig dag och att ni är ute och har det mysigt i solen :) Själv får jag nog spendera alldeles för mycket tid inne idag...
HÖRS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0