Stackars lilla katt

Det sitter en katt som fastnat i ett träd. Imorse när jag gick till skolan så hörde jag att det jamade från skogen men jag tänkte inte så mycket mer på det. Nu när jag skulle till tvättstugan hörde jag katten igen och gick in i skogen för att se efter. Det visade sig att han satt fast uppe i trädet och har gjort det sedan imorse. Stackars katt. Jag funderade över att ringa brandkåren.. sedan träffade jag på några som känner ägaren till katten och ägaren är i fullgång att  försöka få ner katten genom telefonsamtal och tydligen så hjälper inte brandkåren katter som fastnat i den här staden. Tur att jag inte skaffat katt! Nu sitter jag och kollar på Idol samtidigt som jag har dåligt samvete för att katten sitter i ett träd när det blåser och regnar. Hungrig är han förmodligen också. Stackarn. Men det finns inget jag kan göra, annars hade jag gjort det såklart. Var han tvungen att klättra upp i ett träd utan grenar? Första grenen är på kanske 7-8 meter.

Ja, ni som känner mig vet att jag är en riktig djurvän och att jag kommer att oroa ihjäl mig för den här katten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0