dö roligt jobb?

Var nyss ute och gick med hunden, det blev en liten bit idag. Men det är skönt att vara ute och gå, även om det inte går så fort. Gick förbi cirkusen en sväng och kom och tänka på vilket roligt liv cirkusartisterna måste leva. Deras dag på jobbet måste vara riktigt rolig. De flesta andra jobb är verkligen jobb som man helst vill ha ledigt från. Tänk att man först ska gå i skolan, sedan jobba tills man bli 65, ha lite pension och sen ska man dö. Vad är det för liv egentligen? När ska man leva och ha roligt? Visst, det finns många yrken som är roliga. Jag som vill bli polis känner att det kommer att vara ett perfekt yrke för mig. Jag kommer tycka att det är roligt att gå till jobbet, hoppas jag. Men samtidigt har man troligtvis inte dö kul heller. Det måste verkligen cirkusartister tycka att deras jobb är. Jag menar, dom får jobba med nånting som de brinner för, något som är deras hobby. Snacka om roligt liv!

Ja, det var bara något jag kom att tänka på. Jag öppnade precis en lyckokaka, det stod:

"With hard work you can carry many stones out of your way"

Det känns verkligen som om att det stämmer. Igår släppte en stor sten och idag släppte en till. Jag har några kvar som också ska bort, men jag närmar mig målet!

Nu ska jag plugga historia!
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0