Jag tror, jag tror på sol igen

Just nu ligger jag i sängen och försöker ta igen mig. Adam är också dålig så vi har varit hemma från skolan båda två. Vi har just kollat på fyra avsnitt av Barnen på luna. Det är en mysig serie som jag älskade när jag var mindre, och det gör jag fortfarande. Ljuset utifrån lyser upp rummet och utanför kvittrar fåglarna. Det känns verkligen som vår. Men om jag kliver upp ur sängen och ser ut genom fönstret skulle jag bli väldigt missnöjd och se att snön fortfarande ligger kvar. Lika tjock och omöjlig att smälta som den alltid är, fast i år smälter den nog aldrig. Det känns iallafall som om den inte kommer att göra det. Jag har mycket att göra idag, mycket som måste bli klart innan jag går på lov. Tror jag måste plocka upp lite på rummet om jag ska få någon ro till att skriva.

Om 21 dagar fyller jag nitton. Då brukar snön vara ganska smält, vi får hoppas på att det blir så. Om väderprognosen stämmer så kommer det vara SOL hela lovet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0