Allmänt skit.

Det regnar, det droppar från taken, det är slask på backen, det är plusgrader och tomtefan har gått och lagt sig. Det kändes underbart idag när jag var ute och gick med hunden. Det var slask på gatorna och jag blev blöt om fötterna, men jag kunde inte annat än att le. Jag välkommnar slasket, jag blir gärna blöt om fötterna. Nu vet man att våren kommer, den är påväg. Jag älskar det!
Idag sov jag väldigt länge, vilket ger mig ångest. Jag vill inte sova bort lovet, även om det är jäkligt skönt att sova ut. Vi får se om det blir någon skidåkning, med tanke på att snön är så blöt. Men jag hoppas verkligen att det går att åka ändå, jag har ingen större lust att bara sitta inne hela lovet. Nej nej. Jag vill ut och aktivera mig! Vad har hänt idag? Jag har städat mitt rum, funderat på framtiden och kollat på tv. Just det här med framtiden kan man ju fundera ihjäl sig på. Jag önskar att jag hade kollat upp högskoleprogram redan i tvåan så kanske jag inte varit så lat. Men men, gjort är gjort. Det finns väl inte så mycket att göra åt det nu. Men jag kan ändå inte låta bli att få lite ångest över det. Jag kan heller inte låta bli att bli arg på mig själv. Vilken lat människa jag är. Man kan ju alltid be till Gud och hoppas att det löser sig. Men har det någonsin fungerat?

Nu är det 94 dagar kvar till studenten, om jag inte räknat helt fel. Det kan tänkas att jag har det, med tanke på hur bra jag är i matte. Men ungefär iallafall. Tiden går fort, och den kommer att gå väldigt fort nu på slutet. Det känns både roligt och tråkigt på en och samma gång. Men det är väl dags!

HÖRS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0