Snöstorm

Snön bara öser ner och virvlar runt runt därute. I mitt huvud är det också som en jävla snöstorm. Varför ska man ha en sån ångest? Jag vill bara att allt ska gå bra. Jag vill ha livet som jag föreställt mig. Jag SKA ha det, och allt ska gå som jag vill. Annars vet jag inte vad jag gör. Jag som har en sån bra plan för vad jag ska göra med livet. Jag vill inte att den ska blir förstörd. Jag vill verkligen ha förändrig känner jag, men ändå vill jag att allt ska vara som vanligt. Så som det alltid har varit. Då behöver man inte oroa sig så mycket. Jag som tyckte att det var jobbigt när jag skulle börja gymnasiet. Det är inget jämnfört med det här som man ska tvingas gå igenom. Man vet ingenting. Man vet inte vad som händer och vad som ska hända. Jag vill bara veta, så jag slipper oroa mig. Vad ska jag göra om saker och ting inte blir som jag vill? Jag vill inte se min dröm krossas rakt framför ögonen på mig.

Jag har hittat en utbildning som jag vill gå, problemet är att det är så gott som omöjligt att komma in. Jag hoppas att det inte är så många som söker den utbldingen, då kanske jag har en chans att komma in. Förra året var det 2000 personer som sökte och dom har bara 60 platser. Känns ju väldigt lovande!

Nu har jag verkligen press på mig. Jag har bara en chans till att göra bra ifrån mig på högskoleprovet. Tänk om allt bara går åt helvete? Förra gången gick det verkligen inte bra. Men det måste gå bra den här gången, och det är jävligt bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0