Spännande och läskigt på samma gång.

Jaha, då var jobbet slut och nu sitter man hemma och har extremt tråkigt. Regnet öser ner utanför mitt fönster och det blir ju inte bättre för att det regnar. Jag hade tänkt ta en promenad idag så att jag får andas in lite frisk luft men det får vänta tills det slutar regna. Jag somnade ganska tidigt igår och sov som en stock hela natten, ändå lyckades jag vakna vid två tiden idag. Jag skulle behöva städa mitt rum och tvätta alla mina kläder, för just nu så är 90 procent av alla mina kläder smutsiga. Men hur kul är det att tvätta när man inte har någon torktumlare? Kläderna får man hänga och dom blir aldrig torra. Suck och stön känner jag för den här dagen.
Snart är det dags att börja packa ner alla mina saker i kartonger och flytta från den lilla staden söderhamn. Själv. Det känns både läskigt och spännande. Det är här man har växt upp och det är här man känner sig trygg, jag kan staden utan och innan till. Nu ska man plötsligt gå vilse i en helt främmande stad. Jag kommer varken att hitta hem eller hitta till skolan på morgonen. Men om jag skulle bli kvar här så skulle det kännas som ett misslyckande. Vem vill bli kvar här? Inte jag i alla fall. Men det känns sorgligt att behöva bli vuxen men det kanske är dags nu. Jag vet ju vad jag vill med livet så det är bara att tuta och köra så får vi se vart livet tar mig. Spännande. Läskigt.
Det är dags att börja på ett nytt kapitel i livet. Ett blankt och oskrivet kapitel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0