TERAPI FÖR BÅDE KROPP OCH SJÄL


                
                KÄRLEK                                KÄRLEK                                     KÄRLEK




Har ni någon aning om vad det kan vara? Det är nåting som jag älskar, något jag gör varje dag och något som skulle ta kol på mig om jag inte fick göra. Det är nämligen sång! Självklart är det både sång och musik. Alltås musik i det stora hela. Men jag får verkligen ur mig allt när jag sjunger. Det har alltid hjälpt mig med allt, vad det än har varit. Att få sjunga är verkligen som terapi. Jag MÅSTE helt enkelt sjunga, annars skulle jag gå under. Jag har alltid vetat att det är så för mig, men jag har inte riktigt tänkt på det tidigare!

Igår var började dagen med Fika på Wayne's med trevliga människor :) Sedan gick jag och Ida hem till mig och väntade på att Frida och Sanna skulle komma. Den kvällen blev det mario, prat och en liten promenad. När Frda och Sanna packat in sig i bilen och åkt hem så bestämde jag och Ida oss för att ta en längre promenad. Den kvällen gick vi en ganska lång promenad jag och Ida. Det var riktigt skönt. när vi kom hem satte vi oss ute med en varsin varm kopp oboy med sprutgrädde, eller ja, Ida valde ett nyttigare alternativ och drack i stället te. Vi satt ute och pratade tills vi kände oss trötta då vi gick in och lade oss. Vi kikade lite på tv. Det råkade bli så att vi kollade på ett program på ettan som verkade intressant. Plötsligt kommer det in en tjej som inspirarade mig så otroligt mycket, historien om hennes liv som hon berättade fastnade i tankarna. Hon heter Melody Gardot och är tydligen ganska stor musiker, jag har aldrig hört talas om henne. Konstigt. 

Idag har jag varit på rockskolan, min terapi alltså ;) Sen har jag inte gjort så mycket. Just nu tänkte jag plugga och senare ska jag mysa framför tv:n hade jag tänkt. Kanske att jag tar mig en promenad också, men isåfall måste jag fylla min telefon med massa bra musik. Vid elva kommer Christoffer hit, eftersom han jobbar blir det som vanligt sent..

Ha det! BYE BYE / Isabelle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0