Starta dagen med raketfart?

Meningen var ju att jag skulle kliva upp tidigt imorgon och åka med bussen till bonden som vi skulle göra ett reportage om. Synd bara att det var heeelt omöjligt att somna igår! Jag låg vaken till strax före fem. Klockan fem ringde Christoffer och frågde om jag inte skulle kliva upp, vilket jag verkligen skulle. Men det fattade ju inte jag. Jag var helt borta. Jag kommer ihåg att han ringde och sa så, men mer kommer jag inte ihåg och jag kommer inte heller ihåg vad jag sade. Fast, jag fick ju veta det senare och det var "Bebbe, jag måste sova". Han härmade även mig väldigt bra om hur borta jag lät när jag sa det. Hur som helst så sov jag vidare men vaknade fem minuter innan bussen skulle gå. En sak är säker och det är att jag har slagit rekord i att vara utan för dörren från och med det att man öppnar ögonen.

Jag fick världens panik och kastade på mig ett par byxor och en tröja. Ner för trappen på med jacka, skor och halsduk. Mamma ropade nyvaket från rummet och undrade vad jag höll på med. "Yes, tänkte jag. Nu får mamma fan skjutsa mig." (Och ni ska veta att jag aldrig ber min mamma om skjuts.) Mamma kastade på sig kläderna och sen blev det fullfart med plattan i mattan mot resecentrum. Som tur var hann jag med bussen. Men jag fick även leva med att varken tittat mig i spegeln, ätit frukost eller borstat tänderna. Gissa om jag kände mig lagomt fräch idag? Inte direkt.

Det var kul iallafall ute på bondgården. Jag som älskar djur och som själv skulle kunna vara bonde. Men vilket jävla jobb! Jag tror att det kommer bli bra iallafall, vi får se när jag skrivit texten. än har det inte blivit av..

Nu väntar jag på mat som är det bästa på hela dagen. I love food!
Efter det ska jag skriva tills jag blir klar med reportage texten. Sen får fingrarna trilla av om dom vill..

HÖRS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0