Tiden går antingen för fort eller för långsamt.


   
         Jag, Ida och Matilda                             Jag och Christoffer

Idag började praktiken. Vi som inte har någon praktik får sitta i skolan och arbeta med en massa olika uppgifter som lärarna tvingar på oss. Vi har inte gjort nånting annat än suttit i sofforna nere på media och pratat hela dagen. Skönt, men det kommer blir väldigt jobbigt i längden..

Inatt sov jag nästan ingenting, kanske kan bero på att det var fullmåne, vem vet? Just nu ser jag framemot att det ska börja hända saker i mitt liv, jag är trött på den här vardagen och att leva som jag gör. Jag vill ut och se världen på egna ben! Jag vill ta studenten (men jag kommer att sakna min klass jätte mycket), jag vill börja högskolan och sedan söka mig vidare till Polishögskolan så fort som möjligt. Jag vill flytta hemifrån. Jag vill resa över hela världen och upptäcka nya saker ur nya perspektiv. Jag hoppas att jag kommer att får göra det någon dag. Men tyvärr kan jag inte trycka på snabbsspola, utan jag blir tvungen att vänta. Gud vad jag hatar att vänta. Samtidigt vet jag att jag aldrig mer kommer att få uppleva det här igen. Jag kommer aldrig bli mindre och jag kommer aldrig mer att få gå gymnasiet. Just nu vill man inget annat än att tiden ska gå, men jag antar att man vill spola tillbaka tiden om tio år. Egentligen är det bäst att ta vara på tiden man har nu och vara lycklig över att man är så pass ung och bara leva i nuet. Inte stressa fram tiden så mycket som man faktiskt gör. Men hur lätt är det egentligen? Man njuter inte av det goda när man väl har det. Ja, det är lätt att vara efterklok.. det har man ju märkt.

Nu ser jag framemot Stockholm, pink. shopping och sällskap med två underbara små damer :)

Idag har jag och Älskling varit ett par i ett halv år <3
Synd att man inte får tillbringa dagen med honom bara.. det är ju ett stort minus.

NU: FILM TIME!

HEJ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0